fredag 30 september 2011

Inas första födelsedagstårta!


I helgen som var firades våran Ina på sin 1-årsdag... första födelsedagskalaset är lite speciellt (iaf för mig som mamma) och jag ville göra allt perfekt. Nu har jag ju aldrig provat att göra en tårta med dekoration av sockerpasta, men bestämde mig för att prova.
Det blev två mycket enkla sådana, en vit med rosa blommor och text och en rosa med vita blommor och en hello kitty-bild (inköp från ett närliggande bakeri)
Jag är trots tårtornas enkelhet nöjd ändå..är ju trots allt första ever! :-)




Tyvärr finns ingen bild på denna tårtan innan den skars...men här ser man hur båda tårtorna ser ut på insidan. Har använt en klassisk tårtbotten, fyllt med hallonmousse och spacklat med smörkräm. Även sockerpastan är "hemmagjord".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar