tisdag 22 maj 2012

Lyxfrukost med tekakor!

I söndags fick jag för mig att jag skulle baka tekakor till frukost. Att få börja dagen med nybakat bröd är verkligen lyx. Jag har dock inte lyckats förmå mig själv att gå upp flera timmar före familjen bara för att baka på morgonen, så nybakat bröd till frukost är inget vi är vana vid. Men i framtiden kanske det kan bli ändring på det... ;-)
Hittade en helt underbar tidning i affären för ett tag sedan ("hembakat") och en av artiklarna handlade om just snabbt och lättbakat bröd på morgonen. Jag började med att prova tekakorna och jag kan lätt lova att det blir fler sådana till frukost..eller varför inte som mellis, eller på badstranden i sommar!

1 kommentar:

  1. tjoho... det receptet skulle va kul ha.. ser suer goa ut... verka va enkla att göra oxå... du är duktig min fina Veronica.. tror inte ni ngn gång fick nybakt på morgonen.. jo, det fick ni.. fast jag hade bakat dom sent, sent på kvällen istället... =) kram

    SvaraRadera